01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Strudel cu mere
















Am gasit pe blogul Laurei Laurentiu un aluat foietaj foarte usor de pregatit si m-am gandit sa-l incerc.
Am fost foarte multumita de cum mi-a iesit!
Incercati si nu o sa va para rau!
Din acest aluat am facut un strudel cu mere, dar merge si la saratele,placinta cu branza.....

Ingrediente:

-2 galbenusuri
-400g faina alba
-100 ml apa minerala
-200 ml iaurt gras
-un praf de sare

Pentru impachetat:

-175g margarina unirea
-30g faina






Mod de lucru:

Intr-un bol punem cele 2 galbenusuri, iaurtul, praful de sare, apa minerala si faina cernuta.
Amestecam si framantam pana iese un aluat neted, ca de paine, pe care il impartim in doua.














Din margarina ce a stat la temperatura camerei si cele 30g de faina facem o crema frecand cu o lingura margarina si incorporand treptat faina.






Lasam crema de margarina la o parte si luam o bucata de aluat.
O intindem intr-un patrat, nu prea subtire si ungem cu o parte din crema de margarina(am impartit-o in 4).
Apoi facem cate doua taieturi pe fiecare latura a patratului.




Apoi pliem catre mijloc, incepand cu colturile.




De fiecare data suprapunem cu partea opusa celei pliate.













Cand am terminat de impachetat,luam o folie si punem aluatul pe ea cu partea impachetata in jos, impachetam folia si dam la frigider pentru 15 min.
Cat primul aluat sade la frigider, ne vom ocupa si de cea de a doua foaie, procedand la fel.






Dupa 15 min. scoatem de la frigider aluatul,il punem pe planseta de lucru, de data asta cu plierile in sus, repetand operatiunea.






Dupa cea de-a doua operatiune, se tine iarasi la frigider 15 min. apoi vom coace din el ce ne-am propus,in cazul meu strudel cu mere.

Am folosit pentru umplutura: mere,zahar,scortisoara si pesmet de biscuiti.

Am intins prima foaie de aluat, pe mijloc am pus jumatate din compozitia cu mere,am facut taieturi aproximativ egale pe ambele laturi iar fasiile rezultate,le-am impletit peste umplutura de mere.










La fel am procedat si cu a doua foaie.Le-am pus intr-o tava,le-am uns cu ou batut si am dat la cuptorul incins de dinainte, pana s-a rumenit frumos.
















Si astfel, nu voi mai cumpar aluatul foietaj! Multumesc, Laura!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu