01 02 03 18 24 25 26

miercuri, 19 februarie 2014

Buseuri cu nuca




Ingrediente pentru aluat:
-2 cupe (1 cupa=250 ml)de faina
-o cupa de apa calda
-4 linguri de ulei
-50 g unt
-un varf de cutit de sare
Ingrediente pentru umplutura si sirop:
-250 g miez de nuca taiat la cutit
-o cupa de zahar
-2 cupe de apa
-coaja rasa de la 2 lamaii verzi
-zeama de la cele doua lamai


Mod de lucru:
Facem un aluat din;faina,ulei,apa si sare.Framantam bine pana cand aluatul devine neted si elastic.Il lasam la odihna 30 de min.acoperit cu un prosop de bucatarie.


Dupa timpul de odihna a aluatului,pe masa din bucatarie,vom pune o fata de masa din panza si o presaram toata cu faina.Punem aluatul in mijloc si cu sucitorul,facem o foaie cat putem de subtire.



Dupa ce am intins cu sucitorul,am presarat pe deasupra cu faina,am bagat palmele pe sub foaia de aluat si am tras usor,de la mijloc spre margine,pe toata circumferinta foii,pana cand am obtinut o foaie foarte subtire.


Apoi ungem foaia cu untul topit si presaram cu miezul nuca tocat la cutit.



Dupa ce am presarat miezul de nuca,am prins de latura mare a fetii de masa si am rulat foaia pana la jumatate.Apoi am trecut la cea dea doua latura mare si am rulat si cealalta parte.Au iesit doua rulouri unite.Cu un feliator de pitza,am despartit cele doua rulouri si le-am portionat.



Dupa ce le-am portionat,le-am pus intr-o tava unsa cu unt si am dat la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 30-35 de min.Sau pana cand se rumenesc frumos.


Cat sant la cuptor,vom pregati siropul,Intr-un vas punem apa,zaharul,coaja de lamaie si zeama,Fierbem la foc domol pana cand scade la jumatate.Cand buseurile sant gata,turnam siropul fierbinte peste ele si lasa sa se insiropeze bine.


Este un dulceeee,foarte.....dulce,si...delicios!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu