01 02 03 18 24 25 26

marți, 11 iunie 2013

Cozonac pentru Inaltare








Cozonacii acestia,i-am facut de Paste,dar cum sant facuti dupa aceeasi reteta de la cozonacii cu aluat oparit,am zis sa-i postez de Inaltare pentru a arata cum i-am decorat.Reteta pentru aluat o gasiti aici


Aluatul crescut il impartim in bucatele aproximativ egale.In fiecare bucatica de aluat am pus miez de nuca macinat,amestecata cu cacao, zahar si albus de ou batut spuma.Am adunat bucatica de aluat,facand o bila.Intr-o tava(eu am facut in forma,detasabila de blat de tort)rotunda,unsa cu unt,in mijloc,punem prima bila de aluat,apoi in jurul ei,alte bile de aluat,pana cand completam tava.In jurul bilei din mijloc am facut un snur din aluat.





Dam la cuptorul de dinainte incins la foc mediu.Cand cozonacul a prins bine crusta,in mijloc vam pune cei doi porumbei,pe care i-am facut asa:Am rasucit o bucatica de aluat,intr-un rulou mau grosut,pe care l-am innodat,lasand un capat mai lung si unul mai scurt.Capatul lung,l-am aplatizat cu lama cutitului,apoi l-am taiat,imitand penele.La capatul scurt,am pus doua cuisoare,ce reprezinta ochii si in loc de cioc,am pus o bucatica de caoaja de portocala.






De ce trebuie sa-i punem dupa ce cozonacul a prins bine crusta?Pentru ca,daca ii punem de la inceput,cand cozonacul va creste,porumbeii se vor ingropa in aluat.Tot asa vom pune si trandafirasii de pe margine.Punem iarasi la cuptor si vom lasa pana cand cozonacul este gata.








HRISTOS S-A INALTAT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu